perjalanan hidup yang masih panjang-namun usia semakin singkat


August 25, 2010

Aku yang sentiasa diuji dan teruji

jam menunjukkan 3:30 pagi.
mataku belum menunjukkan tanda-tanda untuk tidur
keadaan ini telah berlarutan daripada awal ramadhan lagi
kenapa?
adakah aku sengaja yang melayan perasaan ini? atau
adakah Allah sedang menguji ku?
adakah masa yang diberikan ini aku gunakan sebaik-baiknya untuk beribadat?
atau sekadar aku habiskan dengan perkara yang sia-sia?
Ya Allah kau berikanlah aku kekuatan
untuk memacu haluan hidupku
ke jalan yang lurus jalan yang benar jalan yang Engkau redhai
jauhkanlah aku dari segala perkara-perkara buruk perkara-perkara yang Kau mirkai
dan dekatkanlah aku rapatkanlah aku dengan perkara-perkara baik perkara-perkara yang Kau sanjungi.

No comments:

Post a Comment