perjalanan hidup yang masih panjang-namun usia semakin singkat


January 4, 2010

aku terasa kerdil di sini

aku seorang penuntut di universti malaya
di terima masuk atas tiket sijil tinggi pelajaran malaysia(stpm)
sekarang aku berada di tahun pertama sem kedua
tetapi aku rasakan aku baru di sini
kursus yang aku ambil tidaklah ternama seperti engineering atau medic
hanya early childhood education setaraf dengan kelulusan ku
ketika ini aku dapat rasakan ibu dan abang serta akak amat mengharapkan ku
aku lah satu2nya dalam keluarga yang dapat ke menara gading
bukan ku nak berbangga aku bijak dan abang2 n akak tidak pandai tapi
ibu dan arwah ayah tidak mampu menyekolahkan abang dan akak ke peringkat tinggi
hanya setakat mendapat srp dan spm
ku tahu bukan mudah untuk ku ke sini
banyak liku yang ku lalui
dan untuk mendapatkan segulung ijazah tidak sama seperti berada pada level spm
mahupun stpm...
ku perlu menuntut di sini selama 4 tahun untuk bergelar graduan
4 tahun adalah masa yang lama tapi
ku perlu membiasakan diri dengan keadaan ini
berpisah dengan keluarga dan hidup berdikari
ku harap satu hari nanti aku dapat membantu ibu abang dan akak
yang telah banyak berkorban untukku terutamanya ibu
tidak lupa juga pada ayah
walaupun ayah sudah pergi untuk selamanya
kenangan ku bersamanya masih kekal dalam mindaku
aku yang merasa kehilangan.
sekian


3 comments:

  1. alaaa mie.. relax aaa...

    yg penting usaha beb.

    think +ve. :))

    btw aku folo ko. sile jengok blog aku. hahah.

    ReplyDelete
  2. chill beb~!
    usaha tangga kejayaan~ ^^

    ReplyDelete
  3. relax dik... nasib kita lebih kurang je...
    so.. usaha n buktikn yg fmly kita xsalah anta kita blaja tinggi2...

    ReplyDelete